Google Ads (Adwords)

Wat is Google Ads (Adwords)?

De meest gebruikte advertentietool ter wereld is Google Ads. Het is een veelzijdige tool van Google voor SEA, Display Advertising en Video Advertising. Ook wordt het onderdeel 'Keyword planner' vaak gebruikt voor zoekwoord analyses voor SEO.

Image
Google Ads - Adwords

Hoe werkt Google Ads?

  1. Als je je nog niet bekend bent met is het handig om eerst één of meerdere van de gratis online Google Ads (Adwords) trainingen te volgen, zoals de Google Ads training van Google.
  2. Daarna kun je via ads.google.com een account aanmaken voor Google Ads (Adwords). Mocht je voor meerdere merken een Google Ads (Adwords) aan willen maken, dan is het handig om een gratis 'Agency account' (noemt Google een 'Manageraccount') aan te maken, waardoor je niet voor ieder merk een andere login nodig hebt. Dat kan via ads.google.com/home/tools/manager-accounts

Hoe kan ik Google Ads (Adwords) slim inzetten?

  1. Zorg dat je cookieverklaring, privacyverklaring en cookieakkoord op je website klaargemaakt worden voor het gebruik van Google Ads.
  2. Bepaal de doelen en kpi's van je website en zorg dat op de juiste plaatsen op je website(s) conversiepixels aanwezig zijn op je website.
  3. Start met SEA, omdat deze campagnes door de zoekwoorden waar je op in kunt spelen veel makkelijker rendabel te krijgen zijn.
  4. Analyseer waar websitebezoekers net niet over een drempel heen gaan en zet voor die bezoekers 'remarketing' in. In geval van remarketing kan SEA qua bereik beperkt zijn, waardoor het een mooi moment is om met Display Advertising te starten. Misschien ook wel met Video Advertising, alleen is het maken van een Display Banner over het algemeen een stuk makkelijker/goedkoper dan een video.

Meer informatie

Op ads.google.com kun je meer informatie vinden over Google Ads (Adwords) en op skillshop.withgoogle.com vind je nuttige gratis trainingen.

Vond je deze pagina nuttig?